Verkoop Kleding
Image default
Zakelijk

Software voor uw kledingwinkel

Er komt al genoeg kijken bij het runnen van een kledingwinkel. De automatisering van dagelijkse werkzaamheden kan een super uitkomst bieden. Met een ERP-oplossing voor kledingwinkels kan men vanuit een centraal systeem alle voorraden bekijken, nieuwe producten inkopen en alle verkopen in de gaten houden. Hieronder bespreken we de belangrijkste functionaliteiten voor retailers.

Inkoop

De tijd van artikelen handmatig invoeren bestaat nog altijd maar is niet langer nodig. Met een koppeling met de software van de leverancier kan de gehele bestelling worden toegevoegd aan de huidige voorraad zonder dat daar ook maar één artikel voor hoeft te worden gescand. Dit scheelt een hoop tijd en voorkomt onnodige fouten.

Voorraadbeheer

De voorraad van een winkel bijhouden is niet gemakkelijk. Men heeft te maken met bijvoorbeeld meerdere filialen en vaak nog een webshop vanuit waar producten worden verkocht. Dit moet allemaal uit dezelfde voorraad worden geboekt. Om problemen met leveringen te voorkomen moet men ervoor zorgen dat zodra een product verkocht dit direct wordt geregistreerd in het systeem.

Software voor de voorraadbeheer helpt bij het beheren van de opslagruimte. Zo is de timing en vooral de omloopsnelheid zeer belangrijk. Dit slaat op de tijd die het kost om een voorraad te verkopen. Zo wordt het duidelijk welke producten snel worden verkocht, welke lang blijven liggen en hoe snel er weer ruimte vrij is voor nieuwe producten. Dit helpt bij het perfectioneren van de voorraad.  

Kassasysteem

Een kassasysteem voor retail ondernemingen is allang niet meer alleen een plek om verkopen te registreren. Het is inmiddels al zo ver dat na de aankoop van een product direct de voorraad kan worden geüpdatet en wordt dit geregistreerd in de boekhouding. Ook kan dankzij de connectie met de software eenvoudig een klant gebruik maken van de loyaliteitskortingen en worden de uitgaven aan het profiel toegevoegd om daar in de toekomst weer op in te kunnen spelen. Maar ook voor de medewerker die op dat moment de verkoop maakt wordt geregistreerd om zo een goed mogelijk beeld te krijgen van zijn of haar prestaties.

Webshop

Tegenwoordig heeft een kledingwinkel concurrentie van over de hele wereld. Om de strijd aan te gaan met al deze retailers is een webshop een vereiste. Maar er komt nog een hoop kijken bij het runnen van een online winkel. Zo moet bijvoorbeeld de voorraad worden bijgehouden van zowel de webshop als de stenen winkel zonder dat deze langs elkaar heen loopt. 

CRM

Om contact met uw klanten zo goed mogelijk te onderhouden wordt het ten zeerste aangeraden om een crm module bij het systeem te nemen. Hier kunt u alle relevante informatie over uw klanten registreren. Dit kan u helpen bij het opzetten van loyaliteitscampagnes en marketing campagnes. Denk hierbij aan een spaarsysteem voor iedere aankoop maar ook een persoonlijke emails tijdens feestdagen.

Dashboards

Met de dashboards voor retail ondernemingen worden alle nodige cijfers bijgehouden. Zo heeft u inzicht naar de omzetten per winkel of webshop maar ook kunt u inzien welke van uw medewerkers de meeste bijverkopen maakten of welk product het meest oplevert.

Grip(p) op uw bedrijf

Gripp is een pakket waar alles-in-een is. Het geeft overzicht binnen uw organisatie. Of het gaat om offertes met een druk op een knop of een overzicht van lopende zaken. Gripp maakt het mogelijk en het heeft al ruim 1800+ klanten die tevreden zijn.